Paweł Kopciński – reForma #1

Paweł Kopciński w trakcie rehabilitacji kolana zmienił swoją kompozycję ciała: -10,7% tkanki tłuszczowej i +4.8kg masy mięśniowej.

 

Napisz coś o sobie i czym się zajmujesz na co dzień.

Jestem 23 letnim koszykarzem z Ustki, moje życie związane było ze sportem odkąd pamiętam. Ukończyłem AWF w Poznaniu na kierunku fizjoterapia. Między treningami staram się być porządnym obywatelem, lubie dobrze zjeść, przeczytać książke i spędzać czas ze znajomymi.

 

Jak dowiedziałeś się o FSTI i o reFormie?

O FSTI dowiedziałem się od mojego poprzedniego trenera – Pawła Kurzawskiego – który mnie prowadził. Polecał Kube i zapewniał że przejdę dzięki niemu na wyższy poziom.

 

Co trenowałeś przed rozpoczęciem treningów w FSTI?

Przed rozpoczęciem pracy z Kubą miałem przyjemność trenować z kompetentnym trenerem od przygotowania siłowego, który zapoznał mnie z podstawami przygotowania sportowca do koszykówki. Więc głównym uzupełnieniem treningów koszykarskich stał się trening siłowy.

 

Co zmotywowało Cię do podjęcia współpracy?

Chęć stania się lepszym sportowcem i poprawa jakości życia.

 

Jak poprawił się Twój sen w trakcie współpracy?

Kuba totalnie zmienił moje podejście co do jakościowego snu. Poznałem kilka sposobów dzięki którym mogłem szybciej zapaść w głębszy sen i wstawać bardziej wypoczęty. Wprowadzenie tych zmian zauważalnie wpłynęło na jakość treningów i ogólne samopoczucie.

 

Jak poprawił się Twój poziom energii w ciągu dnia?

Dzięki wskazówkom Kuby odnośnie żywienia czuje, że mój organizm lepiej zarządza energią podczas dnia. Indywidulany plan żywieniowy sprawia że w moich treningach nie ma miejsca na znużenie czy brak motywacji.

 

Co było największą i najtrudniejszą zmianą?

Przed rozpoczęciem współpracy z Kubą nie zdawałem sobie sprawy jak wielkie znaczenie ma przygotowanie do snu, a także warunki w jakich powinno się spać i okres po przebudzeniu. Wprowadzenie tych zmian było dla mnie największym wyzwaniem

 

Jakie jest Twoje ulubione śniadanie?

Stek wołowy i garść orzechów pecan.

 

Jak często trenowałeś w trakcie programu?

Trenowaliśmy 4x w tygodniu w okresie poza sezonowym. W trakcie sezonu ilość treningów spadała do 1-2 w tygodniu.

 

Jakie jest Twoje ulubione ćwiczenie?

Podciąganie z ciężarem i martwy ciąg #challenge #strength #money

 

Czy wykonywałeś jakieś cardio, aby zredukować tkankę tłuszczową?

Proces redukcji tłuszczu opierał się głównie na odpowiedniej suplementacji, treningu siłowym i właściwym żywieniu. Trening kondycyjny wbrew pozorom nie polegał na bieganiu, tylko na zastosowaniu odpowiednich ćwiczeń silowych i żąglowaniu ich parametrami.

 

Jak reaguje otoczenie na Twoją przemianę?

Proces zmian był stopniowy, ale ciągły. Osoby, z którymi nie utrzymuje kontaktu na codzień, odrazu zauważyły zmiany w moim wyglądzie. Były zdziwione że uzyskałem takie rezultaty dietą i treningiem silowym bez cardio.

 

Co dalej? Jakie są następne cele?

Napewno dalej będę współpracował z Kubą. Czuje że idziemy w dobrym kierunku. Koszykarsko priorytetem będzie powrót do zdrowia po ciężkiej kontuzji i na ligowe parkiety.

 

Jeden z treningów Pawła w trakcie przemiany:

A1 Wyciskanie sztangi na ławce 30 stopni, chwyt wąski, 8×2 powtórzenia, tempo 4010, przerwa 120s

A2 Podciąganie podchwytem, szerokość barków, 8×2 powtórzenia, tempo 4010, przerwa 120s

B1 Prostowanie ramion nad głową, stojąc tyłem do wyciągu, liną, 5×5 powtórzeń, 4011, przerwa 90s

B2 Wiosłowanie hantlami, leżąc przodem na ławce 45 stopni, łokcie na zewnątrz, 5×5, 3012, 90s

 

Comments

comments


 


© 2017 Falcon Strength Training Institute.
AxeMedia: